MAK629 Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı II

Bu derste ESOGÜ Moodle Ders Yönetimi uygulanmaktadır  (http://dys.ogu.edu.tr/moodle/

Moodle DYS nedir? Moodle Ders Yönetim Sistemi (DYS) eğitimcilere etkin online öğrenme toplulukları oluşturmaları için pedagojik prensiplere dayalı olarak tasarlanmış ücretsiz açık-kaynak yazılım paketidir. Bu yazılım indirilerek herhangi bir  birgisayarda veya servis sağlayıcılarda kullanılabilir. Bu yazılımdan artık ESOGÜ'de de yararlanılmaktadır.

Calculus-I DYS'ne nasıl kaydolurum? http://dys.ogu.edu.tr/moodle/ web sitesine gidin. Henüz bir hesap oluşturmamış iseniz  Create a New Account linkine tıklayınız. Bir hesap oluştururken bir kullanıcı (username) adı ve bir şifre (password) sağlamanız gerekecektir. Hesap oluşturduktan sonra sisteme giriş (login) yapabilirsiniz. Makine Mühendisliği başlığı altındaki ders listesi arasından BDIST ders adını bulun. WDers ismine tıkladığınızda, ilk kez kullanıcılar için, yazılım sizden "registration key" (kayıt anahtarı) isteyecektir. Kayıt anahtarı online ders ortamına girmenizi sağlayan bir şifre'dir ve bu şifreyi size derste vereceğim. Dersi idare edebilmem için ders materyallerinin ve online kayıtları sadece derse gerçekte kayıtlı olan öğrenciler ile sınırlı tutacağım. Bu nedenle, sakın kayıt anahtarını dersi almayan bir başka arkadaşınıza vermeyiniz!

Önemli Not: Bu sistem derse fiili olarak kayıtlı öğrenciler içindir. Sistemden çıkış için logout veya çıkış linkini kullanmayını unutmayınız.

DYS ile ne yapacağım? Dersle ilgili çeşitli materyalleri, ödev, proje vb çalışmaları, bazı ödevlerin cevaplarını bu sitede ilan edeceğim. Forum platformunu kullanarak, sizlerin çeşitli sorularını cevaplandıracağım, böylece birinizin sorusunu cevaplarken aynı soruya takılan birden fazla arkadaşımızın da sorusu cevaplanmış olacaktır. Böylece, benimle ve birbirinizle etkili bir iletişim kurmayı gerçekleştirmeyi amaçlıyorum. 

 

Dersin İçeriği

Bilgisayar destekli tasarımın unsurları, ticari ve bilimsel yazılımlar, sistem ve/veya ekipmanın ısıl olarak matematiksel modellenmesi, nümerik modellenmesi ve simülasyonu, sistem ve/veya ekipmanın optimizasyonu, optimizasyon yöntemleri, mühendislik ekonomisi, ekipman maliyeti hesabı, yatırım ve işletme maliyetleri hesabı, projelerin ekonomik optimizasyonu, fizibilite etüdü. Bu ders kapsamında MS Word, Power Point, Excel ve Mathematica program becerilerin var olduğu kabul edilmektedir.

Laboratuvarda ANSYS ve GAMBIT/FLUENT yazılımlarının kullanımı öğrenilecek ve bu yazılımların kullanıldığı ısıl tasarım projeleri verilecektir.


ANSYS 
FLUENT

Makine Mühendisleri için MATHAMATICA

Dersin Amacı

Enerji ve termodinamik dalında uzmanlaşmak isteyen öğrencileri, endüstriyel ve proseslerinde karşılaşılan ısıl sistemlerin modellenmesi, simülasyonu ve optimizasyonunu yapabilmek için kullanılan yöntemleri, bilgisayarda uygulamalı olarak yapabilmelerini sağlamaktır. Kısacası AR&GE departmanlarında rahatlıkla çalışabilecek mühendislerde olması gereken bilgi ve beceriler kazandırılması amaçlanmaktadır.

 

Dersin Hedefleri

Dersin birçok hedefi vardır. Isıl sistemler için matematik model oluşturabilmek, nümerik çözüm tekniklerini uygulayabilmek, veri toplama,  değerlendirme, ekip çalışması yapma ve sunma becerilerinin yanı sıra ısıl sistemler tasarımında kullanılan çeşitli yazılımları öğrenmek ve  pratik ve tasarım problemlerine uygulayabilmek, sistem optimizasyonu yapabilmek hedeflanmektedir. Bu ders sonunda başarı gösterenler, araştırma guruplarına liderlik yapabilmeli, araştırma projelerini nasıl yürütebilecekleri konusunda net bir fikir sahibi olmalarıdır.

 

Kaynaklar:

Bilgisayar Destekli Isıl Sistemler Tasarımı, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2003).

Örneklerle ANSYS MODELLEME, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2004).
Örneklerle GAMBIT/FLUENT MODELLEME, Ders Notları, Prof. Dr. Zekeriya ALTAÇ (2005).

Ek Kaynaklar:

1. Incropera F ve Dewitt F, “Isı ve Lütle Geçişinin Temelleri”

2. Çengel. Y. “Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik”


Ve .....  ısı, termodinamik, soğutma, ısıtma vb konulardaki tüm kaynak ve kitaplar.

 

Dersin Değerlendirilmesi

Dönem içinde

 Yazılı Ara Sınav veya Final Sınavı YOK!!

Takım Projelerinin Değerlendirilmesi

  1. Takım çalışmasına katılımı ve uyumu (%15)

  2. Bireylerin üstlendiği görevlerdeki başarısı (%15),

  3. Bireylerin liderlik yapabilme becerileri (%20)

  4. Sunumların başarısı (%15)

  5. Teorik/uygulama araştırmaları gayretleri (%20)

  6. Projenin zamanında tamamlanması (%15)